Muzisch

Amai, mijn stad!

Amai, mijn stad!

Wat hebben we gestraald, op het podium in De Centrale! Een pak talent werd getoond. Hier vind je de foto's van ons toonmoment.

Een boot voor Simi

Een boot voor Simi

O jee, o jee... Die arme Simi zat vast op een eiland. Gelukkig staken wij de handen uit de mouwen. We bouwden een boot om Simi te redden!

Er broeit wat deze week

Er broeit wat deze week

Er broeit wat op school deze week... Nu het nieuwe gebouw er staat, vindt het team het tijd om na te denken over een nieuwe naam.Leerlingen, leerkrachten en ouders gaan er samen naar op zoek. Deze week laten we onze creativiteit de vrije loop, via tekeningen en foto's...

Dankjewel, juf Kris!

Dankjewel, juf Kris!

Het laatste forum van schooljaar 2022-2023 stond helemaal in het teken van het vieren van juf Kris. De leerlingen uit alle klassen trokken alles uit de kast en zetten hun beste beentje voor om er een fijn feest van te maken. We zien je snel terug, juf Kris, maar niet...

Waarom wij een muzische school (willen) zijn?

Waarom wij een muzische school (willen) zijn?

omdat wij erin geloven dat wij kinderen dienen te begeleiden in hun totaliteit. Hierin kunnen kunst en cultuur niet ontbreken. omdat wij erin geloven dat via de weg van kunst- en cultuurprojecten een positieve beeldvorming van de school kan gecreëerd worden. omdat wij...

Waarom wij een muzische school (willen) zijn?

  • omdat wij erin geloven dat wij kinderen dienen te begeleiden in hun totaliteit. Hierin kunnen kunst en cultuur niet ontbreken.
  • omdat wij erin geloven dat via de weg van kunst- en cultuurprojecten een positieve beeldvorming van de school kan gecreëerd worden.
  • omdat wij erin geloven dat via de weg van kunst- en cultuurprojecten de link naar de buitenwereld (de buurt) kan gecreëerd worden. Wij stappen naar de buitenwereld, en de buitenwereld brengt inspiratie binnen. En vervolgens delen we opnieuw met de wereld rondom.
  • omdat kinderen groeien als ze hun kunsten delen.
  • omdat wij erin geloven dat kunst en cultuur een positieve dynamiek teweeg brengen bij leerlingen, ouders, leerkrachten en de school. Straffer zelfs: we willen de leerlingen meer actief betrekken bij ons cultuurbeleid.
  • omdat de kunsten de kinderen taal geven om te communiceren: beeldende taal, muziektaal, danstaal, dramataal en mediataal.
  • omdat we geloven in de kracht van het muzische om taal te stimuleren.